Araştırma Planlama ve Metodoloji

Online

Eğitmen

Prof. Dr. Haldun Akoğlu

Eğitmen

Prof. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu

Eğitmen

Doç. Dr. Gökhan Aksel

Bu Kursa Kayıtlısınız

Mevcut Durum

Kayıtlı Değil

Fiyat

₺ 6.000

Şimdi Başlayın

Bir çalışmanın anatomisi ve fizyolojisinden başlayıp, adım adım bir çalışma planı hazırlamayı öğreneceğiniz bu kursumuz klinik bilimlerde düzenlenen en kapsamlı çalışma metodolojisi ve deseni eğitimlerinden biri. Stephen Hulley ve Gordon Guyatt’ın eğitim toplantıları ve kitaplarının kaynak alındığı bu eğitimde, yüzlerce klinik çalışma tecrübesi olan eğitmenlerimiz farkı yaratan nüanslardaki tecrübeleri ile harmanladıkları içerikleri sizlerle keyifli bir sunumla paylaşıyor!

Bu online eğitim setinin içeriğinde neler var?

Bu eğitim sadece Online kendi kendine öğrenme seti (directed self-learning) olarak sunulmaktadır.

  • 12 ders, toplam 20 video (9 saat video içeriği)
  • 6-8 oturum süren özel çalışma planı
  • Kaynak kitap ve materyallerin linkleri
    • Akamedika Çalışma Desenine Göre Makale Değerlendirme Formları
    • Uluslararası Makale yazım ve değerlendirme kılavuzları (STROBE, STARD, CONSORT…)
    • Uluslararası Makale değerlendirme kılavuzları (CASP, JBI, AXIS… vb) yer alıyor.
    • Tüm derslerin PDF şeklinde slaytları
  • 180 gün kesintisiz erişim
  • Katılım Belgesi

Bu eğitim hakkında ne dediler?

”Eğitmenlerin her biri çok donanımlı, konuya son derece hakim aynı zamanda da öğretmeyi seven ve öğretmeyi bilen akademisyenler.“

— Hande Simten D, Uzman Doktor, Anesteziyoloji ve Reanimasyon Uzmanı,

”Sorularımıza yeterli ve gereken süre ayrılıp tatmin edici cevaplar verildiğini düşünüyorum. Kursta derslere gereken zaman yeterince tanındı ve aceleye getirilmeden kibarca ve sakince eğitimlerin devam etmesi hepimizi mutlu etti ve motive etti. Tekrardan teşekkür ederiz hocalarım 🙂 “

— Tuğba Nergis K, Asistan Doktor, Nükleer Tıp Asistanı

”Bir araştırmanın bu kadar net bir matematiği, mutlaka izlenmesi gereken uluslararası kılavuzları, editörlerin olmazsa olmaz dikkat ettikleri kısımları olduğunun bu kadar farkında değildim. Farkındaydım da bu kadar önem vermiyordum. Dergi dergi gezen makalelerimin hepsindeki eksikler şimdi o kadar bariz geliyor ki!“

— Çağrı T, Doçent Doktor, Beyin ve Sinir Cerrahisi

”Kendi üniversitemde, ulusal derneğimizde, farklı kurumlarda defaten aldığım bir kurstu bu. Ne kadar gereksiz vakit katbettiğimi bu kursta anladım. Bence her asistan için daha 2.senesinden itibaren zorunlu olmalı. Ama bu format ve eğitmenlerle 😃 “

— Duygu D.P., Dr. Öğretim Üyesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Alerji ve İmmünoloji

1. Temel Bilgiler

Bir Araştırmanın Anatomisi ve Fizyolojisi

Prof. Dr. Haldun AkoğluProf. Dr. Haldun Akoğlu
76 dk
Konular (5)
Bilimde Dünya Görüşleri ve Çalışma Yöntemleri
Araştırma Konusu ve Sorusu: PICO, FINE, PCO
Çalışma Planı 5n1k: Örneklem, Örnekleme, Dahil Etme, Hariç Tutma Kriterleri
Değişken, Prediktör, Sonlanım ve Ölçekler
Hata ve Yanlılık Çeşitleri

Çalışma Desenlerine Genel Bakış

Doç. Dr. Gökhan AkselDoç. Dr. Gökhan Aksel
44 dk
Konular (5)
Çalışma Desenlerine Giriş
Gözlemsel Çalışmalar: Kohort
Gözlemsel Çalışmalar: Vaka-Kontrol
Gözlemsel Çalışmalar: Kesitsel
Randomize Kontrollü Çalışmalar

Olasılık Teorisi, P Değeri ve %95 Güven Aralığı

Prof. Dr. Şeref Kerem ÇorbacıoğluProf. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
27 dk

2. Çalışma Desenleri

Gözlemsel Çalışmalar: Tanımlayıcı ve Kesitsel

Prof. Dr. Haldun AkoğluProf. Dr. Haldun Akoğlu
53 dk

Gözlemsel Çalışmalar: Kohort

Prof. Dr. Haldun AkoğluProf. Dr. Haldun Akoğlu
51 dk

Gözlemsel Çalışmalar: Vaka-Kontrol

Prof. Dr. Haldun AkoğluProf. Dr. Haldun Akoğlu
40 dk

Maruziyet ve Risk Ölçütleri (Rölatif Risk, Odds Oranı, NNT, NNH)

Doç. Dr. Gökhan AkselDoç. Dr. Gökhan Aksel
51 dk

Randomize Kontrollü Çalışmalar

Doç. Dr. Gökhan AkselDoç. Dr. Gökhan Aksel
63 dk

Tanısal Testler, Hesaplanmaları ve Tanısal Değerlik Çalışmaları

Prof. Dr. Şeref Kerem ÇorbacıoğluProf. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
50 dk

Tanısal Değerlik Çalışmalarının Planlanması, Yanlılıkları ve Değerlendirilmesi

Prof. Dr. Haldun AkoğluProf. Dr. Haldun Akoğlu
28 dk

Meta-Analiz: Genel Bilgiler

Prof. Dr. Şeref Kerem ÇorbacıoğluProf. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
43 dk

Meta-Analizin ve kullandığı kanıtların kalitesinin değerlendirilmesi

Prof. Dr. Şeref Kerem ÇorbacıoğluProf. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
38 dk

3. Kaynak ve Dökümanlar

Derslerin Slaytları: APK

Kitaplar ve Kaynaklar: APK

Konular (2)
Makale Yazma Kılavuzları
Kritik Değerlendirme Kılavuzları

Prof. Dr. Haldun Akoğlu

Acil Tıp Profesörü. İstatistik ve Araştırma Planlama özel ilgi alanı. 2017-2019 arasında TATD Acil Tıp Akademisi (ATAK), 2019-2021 arasında TATD Eğitim komitesi başkanlığını yürüttü. Türkiye Acil Tıp Dergisinde Baş Editörlük de dahil olmak üzere çeşitli editöryal görevlerde 10 yılı aşkın görev yaptı. Dünya Acil Tıp Federasyonu (IFEM) Eğitim ve Müfredat Komisyonu ile Araştırma Komisyonları üyesi. Cochrane’in çeşitli gruplarında kör hakem ve yazar olarak görev almaya, Türkiye Acil Tıp Dergisinde istatistik editörlüğü, BMJ Evidence-Based Medicine dergisinde editörlük görevlerini yürütmeye devam ediyor. Uluslararası dergilerde 100’den fazla yayını, 4000’e yakın atıfı ile 19 h-indeksine sahip. ’20 ve ’21 yıllarında Kritik Bakım alanında Stanford Üniversitesinin “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesinde” yer alma onurunu da yaşayan Prof. Akoğlu #FOAMed akımı ile kurulan Türkiye’nin en çok okunan Tıp Eğitimi portalı Acilci.Net sitesinin kurucuları arasındadır.

Prof. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu

Acil Tıp Doçenti. İstatistik ve metodoloji konularında klinisyenlere yönelik 6 yıldır kurslar düzenlemekte ve danışmanlık vermektedir. Aktif klinisyenliğe ve akademik hayata devam etmekte olup Pubmed, WOS, Scopus gibi indekslerde taranan 100’ü aşkın yayını ile 17 H-indeksine sahiptir.

Doç. Dr. Gökhan Aksel

Acil Tıp Doçenti. Acil Tıp uzmanı olduktan sonra araştırma planlama ve istatistik konularına odaklandı. Uzunca bir süredir bu alanlarda kurslar, seminerler düzenlemekte. Çeşitli uluslararası indekslerde taranan 100’den fazla yayını mevcut olup h-indeksi 14 olan Doç Dr Aksel, bilimsel merakı dışında fotoğrafçılık, grafik & tasarım, resim, motosiklet, dağcılık ve kampçılık tutkularının peşinde iflah olmaz bir hayvan severdir.

Bu eğitim kimler için uygun…

Bu eğitimimiz araştırma dünyasına yeni adım atan sağlık alanında öğrenim gören ve çalışan herkes için uygundur.

Tıp, Diş hekimliği, Veterinerlik, Hemşirelik, Eczacılık, Fizyoterapi gibi sağlık alanlarında…

  • Öğrenciler
  • Aktif çalışan mezunlar
  • Öğretim Üyeleri
  • Doçentler, Profesörler ve Kıdemli Öğretim Üyeleri

Farmasötik ve Tıbbi cihaz sektöründe…

  • Tıbbi jargona hakim medikal yöneticiler,
  • Ürün müdürleri,
  • Satış ve pazarlama müdürleri,
  • Saha ekipleri ve tıbbi iletişim uzmanları

Ne kadar süre ayırmalıyım?

Sana 5 oturumda tamamlanacak ve 2,5 hafta sürecek bir örnek program hazırladık.

  • 1.Hafta: 1. Oturum (2,5 saat), 2. Oturum (2 saat)
  • 2.Hafta: 3. Oturum (2 saat), 4. Oturum (1,5 saat)
  • 3.Hafta: 5. Oturum (2 saat)

Kursa başladıktan sonra düzenli e-postalar ile bu programa uyman için seni yönlendireceğiz.

Ayırman gereken süre, tekrarlar ve durdurup başlatmalarla 11 saattir.

Diğer Eğitimlerimiz

Online: İstediğiniz Zaman İzleyin

10.000,006.000,00

Canlı (Zoom) veya Online İzleyin

Kimin İçin?
Sağlık alanı
Eğitim Türü
Online
Ders
12
Video
20
İçerik Süresi
516 Dakika
Erişim Hakkı

180 Gün

Katılım Belgesi
Gün :
Saat :
Dakika

Sistematik Literatür Tarama Kursu

Bayrama Özel
Bayram Boyunca
%25 İndirimli!

Kupon Kodu: BAYRAM24