Araştırma sonuçlarını Dünya çapında meslektaşlarınla paylaşmaya hazır mısın?
Planlanmış, yürütülmüş, analizi yapılmış bir araştırman var. Etik onay esnasında yazılanlar dışında ise elinde pek de bir şey yok? Nereden başlayacaksın? Elindeki verileri nasıl sunmalısın? Doğru grafikler hangileri? Tartışmada mantıklı bir akış nasıl kurgulayacaksın?
- Eğer dergiye makale taslağını yüklerken kapak mektubu (cover letter) yazan yeri bazen birkaç beylik cümle, bazen de “…” ile geçiştiriyorsan…
- SPSS grafiklerini olduğu haliyle sisteme yüklüyorsan…
- Chatgpt’ye kaynakları yükleyip giriş ve tartışma bölümlerini yazdırıyorsan…
- Çalışmalarında etik kurul, sözlü sunum ve makalede yazar sırası ve kişiler hep başka başkaysa…
- Makalen dergiden 3 günde red almasına rağmen çok da dişe dokunur bir eleştiri yazılmamasını “bizi sevmemelerine” bağlıyorsan…
- Kopernik ünlü bir astronom, Predatör Jurassic Park filmi, Millet Kütüphanesi Ankara’da yeni bir mimari eserden başka bir şey sana ifade etmiyorsa…
Doğru yerdesin 😀 ....
20 yıllık akademik geçmişe toplamda 300'den fazla yayın 10 bin'den fazla atıfa sahip 3 eski baş editör tarafından hazırlanan bu eğitimde tüm bu sorularının cevabını bulacaksın.
Tıbbi araştırmalarını etkili bir şekilde yayınlayıp akademik kariyerini ileriye taşıman için gerekli tüm bilgiyi içeren en doğru, en derli toplu, en güvenilir seti hazırladık. Umarız faydalanır ve hem makalelerinin sayısını hem de akademik bilgi ve becerini istediğin seviyeye çıkarırsın.
6.000 TL
Bu eğitim kimler için uygun...
Online eğitim setimiz, sağlık alanında çalışan her alan ve kıdemden katılımcı için uygundur.
- Öğrenciler
- Aktif çalışan mezunlar
- Öğretim Üyeleri
- Doçentler, Profesörler ve Kıdemli Öğretim Üyeleri
- Tıbbi jargona hakim medikal yöneticiler,
- Ürün müdürleri,
- Satış ve pazarlama müdürleri,
- Saha ekipleri ve tıbbi iletişim uzmanları
Makale Yazma
Online Eğitim Seti
6.000 TL
Bu eğitim seti daha önceden yapılmış canlı kurslarda alınan eğitim kayıtlarından hazırlanmıştır. İçerisinde herhangi bir canlı oturum, zoom oturumu ya da canlı yayın yer almamaktadır.
- 37 ders ve uygulama videosu (7,5 saat)
- 3 kendi kendine uygulama pratiği (3-3,5 saat)
- 2 soru-cevap-tartışma oturumu videosu (1 saat)
- 3 ek ders videosu (2 saat)
- 6-8 oturum süren özel çalışma planı
- Kaynak kitap ve materyallerin linkleri
- Tüm derslerin PDF şeklinde slaytları
- 6 ay Erişim
- Katılım Belgesi
Kayıtlı Videolar
- Bir Klinik Araştırmanın Anatomisi ve Fizyolojisi – 5N1K Yaklaşımı – Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Örneklerle Çalışma Desenleri – Doç. Dr. Gökhan Aksel
- Makalenin Çatısı ve IMRAD Yapısı – Doç. Dr. Gökhan Aksel
- Makale Yazım Kılavuzları – Prof. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
- Akılcı Başlık Seçimi ve Kısa Başlık - Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Özet (Abstract) ve Anahtar kelimeler (Keywords) - Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Başlık Sayfası - Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Kapak Mektubu (Cover Letter) – Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Makalelerde Görsellerin Kullanım Kuralları – Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Temel Grafikler – Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Tablolar ve Özellikleri – Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Yayın Etiği - Doç. Dr. Gökhan Aksel
- Hakem Raporu ve Revizyon Mektubu - Prof. Dr. Haldun Akoğlu
- Makale Hazırlık ve Yükleme Süreci - Prof. Dr. Şeref Kerem Çorbacıoğlu
- Soru-Cevap: Makalenin IMRAD Yapısı ve Bileşenleri
- Tartışma: Hakem ve Editörler ne İster? Tüm Eğitmenler
Bu eğitimi tamamladığında...
Bu eğitimi hazırlarken - online olmasına rağmen - Miller piramidinde daha yüksek seviyelerdeki hedeflere erişmeni amaçladık.
Merak ettiğin bir konudan PICO ve PCO yapısında bir araştırma sorusu yazabilecek, hipotez oluşturabilecek ve 1 sayfalık bir çalışma özeti (sinopsis) hazırlayabileceksin (Uygulama ve Yaratma Seviyesi).
Çalışmaya alma/almama, çalışmadan çıkarma ve örnekleme gibi kriter setlerini doğru bir şekilde ayırt edebilecek ve her birini doğru biçimde yazabileceksin (Anlama ve Uygulama Seviyesi).
Farklı çalışma desenlerinin temel özelliklerini sıralayabilecek ve özelliklerini birbirinden ayırt edebileceksin (Bilme ve Anlama Seviyesi
IMRAD yapısında bir makale çatısını hazırlayabilecek ve bu yapıyı mantıklı bir sırada düzenleyebileceksin (Uygulama ve Yaratma Seviyesi).
CONSORT, STROBE, STARD gibi temel makale yazım kılavuzlarını etkili bir şekilde kullanabileceksin (Uygulama Seviyesi).
Bir editörün her makalede mutlaka okuduğu 3 önemli bileşeni tanımlayabilecek ve makale bileşenlerini bu kriterlere göre düzenleyebileceksin (Anlama ve Uygulama Seviyesi).
Makaleni kabul edecek uygun dergiyi belirleyebilecek ve bu doğrultuda bir dergi listesi oluşturabileceksin (Analiz ve Uygulama Seviyesi).
Hakem ve editör eleştirilerini anlayarak uygun revizyon notları yazabileceksin (Anlama ve Uygulama Seviyesi).
Hayalet yazarlık, salamizasyon, duplikasyon ve intihal gibi etik sorunları tanıyabilecek ve bu etik ihlallerden kendini koruyabileceksin (Anlama ve Uygulama Seviyesi).
Sık Sorulan Sorular
🙋 Daha öncesinde başka bir eğitim almam gerekli mi?
Hayır. Bu eğitimimiz araştırma dünyasına yeni adım atan öğrenci, asistan ve uzmanlar için de uygundur.
⏰ Online eğitim seti için ne kadar süre ayırmalıyım?
- Ayırman gereken süre, tekrarlar ve durdurup başlatmalarla 10 saat derslerin izlenmesi, 3,5 saat ödevlerin yapılması ve çözümlere çalışılması, 2,5 saat ek derslerin izlenmesi (opsiyonel), 1 saat soru-cevap-tartışma oturumlarının izlenmesi olacak şekilde yaklaşık 17 saattir.
- Her oturuşta verimli olarak en fazla 2 saat çalışabileceğini düşünürsek, bu seti 6-8 oturumda tamamlayabilirsin. Bu oturumları mümkünse 3, en fazla 4 haftada bitirmelisin. Arayı daha fazla açtığında odağını kaybetme, unutma ve vazgeçme risklerin bulunuyor.
- Her seferinde verimli olarak en fazla 2 saat çalışabileceğini düşünerek, bu seti 6-8 oturumda tamamlayabileceğin bir plan oluşturduk. Bu oturumları mümkünse 3, en fazla 4 haftada bitirmelisin. Arayı daha fazla açtığında odağını kaybetme, unutma ve vazgeçme risklerin bulunuyor.
- 1.Hafta: 1. Oturum (2 saat), 2. Oturum (1,5 saat)
- 2.Hafta: 3. Oturum (1,5 saat), 4. Oturum (1 saat)
- 3.Hafta: 5. Oturum (2 saat), 6. Oturum (2 saat)
- 4.Hafta: 7. Oturum (1,5 saat), 8. Oturum (2 saat)
- Program süresince sana e-posta ile haber verecek ve süresinde bitirmen için yardımcı olacağız.
📌 Bu eğitim setinin içeriğinde neler bulunuyor?
Bu eğitim seti, kendi kendine öğrenme (directed self-learning) amacıyla dizayn edildi. Herhangi bir canlı oturum, zoom oturumu ya da yayın yoktur.
Bu setin içinde, 37 ders videosu (7,5 saat), 3 kendi kendine uygulama pratiği (3-3,5 saat), 2 soru-cevap-tartışma oturumu videosu (1 saat) ve 3 ek ders videosu (2 saat) (opsiyonel) yer alıyor
💾 Herhangi bir yazılıma ihtiyacım var mı?
Hayır. Bu eğitim için özel bir yazılım kurmanız ya da kullanmanız gerekmiyor
Prof. Dr.
Haldun Akoğlu
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Acil Tıp AD, Öğretim Üyesi | Acıbadem MAA Üniversitesi Tıp Eğitimi Doktora Öğrencisi | Uluslararası Acil Tıp Federasyonu (IFEM), Eğitim ve Çekirdek Müfredat ve Araştırma Komiteleri Üyesi | Türkiye Acil Tıp Derneği Travma Çalışma Grubu Başkanı | Acilci.Net Kurucusu | Akamedika Kurucusu | Stanford Dünyanın En Saygın Araştırmacıları Listesi '22 '23 ve '24
Travma, klinik karar verme kuralları, tanısal değerlik çalışmaları, istatistik ve araştırma bilimi üzerine çalışmakta olup 100'den fazla yayını ve 7.000'den fazla atıfı bulunmaktadır. TATD bünyesinde Yönetim Kurulu Üyeliği (3 dönem), Medya Komitesi Başkanlığı, Eğitim Komitesi Başkanlığı, Acil Tıp Akademisi Başkanlığı, Türkiye Acil Tıp Dergisi Başeditörlüğü görevlerinde bulunmuştur. Genç akademisyenler için 10 yılı aşkın süredir istatistik, araştırma bilimi ve akademik yazarlık üzerine eğitimler vermektedir. Aynı zamanda Acil Tıp camiasının sevilen Türkçe Rock cover grubu Rule/Out'un basçısıdır.
Prof. Dr.
Şeref Kerem Çorbacıoğlu
SBÜ Ankara Atatürk Sanatoryum Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Kliniği, Eğitim Görevlisi | Türkiye Acil Tıp Derneği Araştırma Komitesi Sekreteri
Çeşitli uluslararası indekslerde taranan 100’den fazla yayını 800’den fazla atıfı mevcut olup H-indeksi 18’dir. Türkiye Acil Tıp Derneği’nde (TATD) Acil Tıp Akademisi Sekreterliği, Türkiye Acil Tıp Dergisi baş editörlüğü görevlerinde bulunmuştur. Halen TATD Araştırma Komisyonu Başkanlığı (‘23-’25) görevini yürütmektedir. Bilimsel merakı dışında kampçılık ve bonzai tutkuları arasındadır.
Doç. Dr.
Gökhan Aksel
SBÜ Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Kliniği, Eğitim Görevlisi | Türkiye Acil Tıp Derneği Araştırma Komitesi Başkanı
Çeşitli uluslararası indekslerde taranan 100’den fazla yayını 700’den fazla atıfı mevcut olup H-indeksi 16’dır. Türkiye Acil Tıp Derneği’nde (TATD) Acil Tıp Akademisi Sekreterliği, Ulusal Yeterlik Kurulu Akreditasyon Komisyonu üyeliği, Türkiye Acil Tıp Dergisi baş editörlüğü görevlerinde bulunmuştur. Halen TATD Araştırma Komisyonu Başkanlığı (‘23-’25) görevini yürütmektedir. Bilimsel merakı dışında fotoğrafçılık, grafik & tasarım, resim, motosiklet, dağcılık ve kampçılık tutkuları mevcut olup aynı zamanda iflah olmaz bir hayvan severdir.
200'den fazla katılımcı...
Bu Eğitim Hakkında Ne Dediler?
Doç. Dr. V. T.
Anesteziyoloji ve Reanimasyon Uzmanı
Öğrenmeye Bugün Başlayın
Modern eğitim teknikleri düşünülerek profesyonelce hazırlanmış, kapsamlı içerikler, doğru kaynaklar ve tecrübeli eğitmenleriyle profesyonel ve akademik gelişiminizde en doğru tercih: Akamedika...